Friday, October 21, 2011

I always thinking A'bout you.....(私はいつもあなたのことを考え)

''AKIRA!!!"itulah namaku di panggil oleh seorang gadis misteri di dalam mimpiku....Adakah mimpiku ternyata menjadi kenyataan???Hai namaku Akira .Seorang presiden murid di skolahku yang terletak berdekatan dengan bandar Tokyo...Setiap hari aku asyik terfiki-fikirkan siapa yang memanggil aku itu???Adakah gadis itu salah seorang daripada murid di skolah ku???"Akira"suara yang sungguh sopan dan menyenangkan.Aku terpandang gadis itu .OOh,gadis itu namanya Misaki seorang yang lemah lembut orangnya.Kawan ku ada-ada saja yang mengatakan dia sering melukis gambar ku mermehatikan aku.Lebih kurang amcam spylah!!!Tapi aku hanya mengendahkan saja.Misaki cantik juga.Dia  adalah penolong Presiden murid iaitu aku.Dia selalu menemani aku.

"Akira,saya ada bawkan hadiah untuk awak.Ambillah"dia menhulurkan sebuah coklat yang disukai oleh aku iaitu Koala's cookies keluaran LOTTE.sungguh sedap coklat itu, aku hanya berkata"Terima kasih,Misaki"Apa?!Adakah aku hanya berkata begitu sahaja????macam tak Gentlemen lah pula!!Teruk betul aku ni!!

Oh ya,aku juga popular dikalangan budak permpuan di sekolahku..mereka gelar aku ''Prince COOL"aku berasa pelik kenapa mereka mengelar aku begitu.It's up to themlah kan..Pada pukul 6:00 p.m aku masih berada dalm pejabatku presiden murid.Kenapa aku duduk lama di sana????.Kerana aku ada banyak kerja untuk disiapkan.Begitu susahnya menjadi presiden murid ini."Akira,marilah minum sebentar  saya ada bawakan awak minuman teh hijau supaya awak segar dan tidak mengantuk"katnya dengan memberiku senyuman yang manis.Aku hanya terkedu dan lalu aku minum air teh hijau yang dibawa oleh Misaki.Aku melihat Misaki senyum manis sambil berderai airmata nya ke pipi sambil melihat mukaku..Aku berkata"Kenapa awk menagis,Misaki???".Dia mula mengelap air matanya itu dan berkata "Tiada ada apa-apa."Aku mula berasa pelik..

Lalu Misaki kemudiannya berdiri dan hendak keluar sebaik sahaja aku bertanya begitu.Kemudian Misaki berhenti sebentar dia berkata"Hei,Akira kalau saya tak hadir di sekolah ni,awak jangan risau sebab awak itu kuat orangnya,OK??"Aku mula berkata dengan hairan ''OK....."lau Misaki keluar dari pintu pejabat presiden murid.Sekarang ini hanyalah tinggal aku seorang dalam pejabat presiden murid.Pada jam 7:00 p.m barulah aku boleh pulang.Aku berasa gembira kerana aku dapat siapkan kerja-kerja aku itu dengan sempurna.Bibir yang manis "AKIRA" .Uhh...aku terus tersedar rupanya hanya mimpiku sahaja.Suara itu sama seperti suara Misaki.Adakah ini mimpi tentang cinta aku???.Entahlah,aku pun tidak tahu.Aku terus tidur balik dengan nyenyak mungkin."AKIRA,esok saya tidak hadir ke sekolah ok??"Aku terus melihat wajah itu.Tak mungkin itu adalah.....".MISAKI!!!"Aku terus bangun dari tidurku kali ke-2.Ternyata bahawa mungkin mimipi adalah mimpi cintaku mungkin??Tapi aku yakin itu adalh mimpi yang aku maksudkan.Oklah,sekarang aku mahu tidur nyenyak sekali lagi.


Pada keesokan harinya,pada pukul 7:30 a.m aku sudah sampai ke sekolah sebelum kelas mula pada pukul 8:00 a.m.Awalnya aku hari ini,selalunya aku datang pukul 7:50.Lagipun,sebagai presiden murid,aku harus datang awal.Itulah peraturan di sekolahku.Akhirnya sudah pukul 8;00 a.m.Masa untuk aku pergi ke kelas.
Akhirnya sampai juga aku ke kelas.bendahari aku iaitu,Aito berkata "Presiden,hari ini Misaki tak datang .Yang lain semua datang".Aku membalas balik ''Ok".Aku  terfikir yang mimpiku itu betullah!!!

Sudah 5 hari Misaki tidak datang  dan sudah 5 hari berturut-turut aku mimpi begitu.Aku mula berasa bimbang tentang dia  dan juga aku berasa macam aku sudah jatuh cinta padanya.Aku terus bergegas  ke pejabat presiden murid dengan pantas.Aku terus mencari alamat rumahnya.Akhirnya aku dapat jumpa juga!!.Aku terus berlari sepantas kilat ke alamat rumahnya sebaik sahaja waktu sekolahku tamat.Pada pukul 5:00 p.m aku sudah pun sampai ke rumahnya.Aku melihat ada seorang perempuan tua sahaja.Aku bertanyakan kepada perempuan tua tersebut.''Makcik,adakah makcik ibu kepada Misaki Fujita???"Makcik itu terus menjawab''Ya,saya"sambil menagis.''Misaki,sekarang ada di hospital.Jadi makcik hendak melawat dia". "Dan kamu siapa?''.aku berkata "Saya kawannya Akira Matsumoto.Boleh saya ikut??"Makcik itu hanya meangguk kepalanya sahaja.Sesudah sampai ke sana,aku terus memasuki wad Misaki itu.Aku melihat Misaki itu dalam keadaan nazak. Berderai airmata aku melihatnya."Akira jangan menangis,saya tak apa-apa.Saya menghidap kanser sahaja."katanya dengan tenang.''Tak,Misaki,tak awak ingat kanser tu tidak terukkah??"Kataku dengan berderai airmataku.''Saya jatuh cinta dengan awak Misaki!!.Tolonglah jangan pergi!!"."Saya pun jatuh cinta dengan awak...juga,AKIRA.Aku menagis teresak-esak pada masa itu.Aku duduk di sisinya sambil mengengam tangannya.Bep...bep....Titttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.Tak mungkin Misaki hanya tinggalkan aku begitu sahaja!!"Misaki,tidak,TIDAK!!!!!aku menjerit sepuas-puas hati aku.Ibu Misaki juga menangis pada ketika itu.Aku buntu.Hari ini merupakan hari yang paling sedih buatku di dalam duniaku sendiri.

Selepas 2 hari,ibu Misaki memberikan aku semua buku yang ditulis dan dilukis tentang aku oleh Misaki.Aku mengucapkan "TERIMA KASIH"kepada ibu Misaki itu.Aku melihat gambar aku yang dilukis oleh Misaki sungguh menyerlah ,sempurna dan cantik.Aku ketawa sambil menangis."Saya tidak akan lupakan awak,Misaki.Nama awak pun saya akn ingat sampai bila-bila"bak pepatah orang putih "I always thinking About You"Aku tersenyum keseorangan.

No comments:

Post a Comment